Вчитель - логопед
Ящун Катерина Михайлівна
(група логопедична старша)
Освіта: повна вища спеціальна
На посаді вчителя-логопеда працює з 2016 року
Графік роботи
Дні тижня | Час |
---|---|
Понеділок | 9.00 – 13.00 |
Вівторок | 9.00 – 13.00 |
Середа | 14.00 – 18.00 |
Четвер | 9.00 – 13.00 |
П’ятниця | 9.00 – 13.00 |
2021/2022 н.р.
17.11.2021
гусеничка
Навіщо потрібна артикуляційна гімнастика?
Для того, щоб вимовляти різні звуки правильно, органи артикуляції (губи, язик, м'яке піднебіння,нижня щелепа) повинні бути досить рухливими. У процесі того, як дитина вчиться говорити, сила, точність рухів цих органів поступово розвиваються, а сама мова стає більш виразною, диференційованою. Прискорити цей процесс можна тільки постійними тренуваннями органів мовлення.
Саме на це і спрямована низка спеціальних вправ для зміцнення і розвитку рухливості язика, губ, щік, вуздечки.
Артикуляційна гімнастика для дітей переслідує мету навчити дитину говорити правильно.
Однак існують деякі особливості проведення такої гімнастики саме для дітей дошкільного віку, пов'язані з їх функціональними особливостями. Оскільки такі діти швидко втомлюються і, як наслідок цього, втрачають інтерес до занять, кожна з вправ комплексу не повинна тривати більше 3-5 хвилин.
Якщо дотримуватися данної умови, артикуляційна гімнастика для дошкільнят може з успіхом проводитися три-чотири рази на день.
Є ще кілька умов проведення гімнастики для органів мовлення, які обумовлені віком аудиторії.
По перше, всі вправи повинні проходити в ігровій формі. Це полегшує дітям розуміння того, що ви від них хочете.
По-друге, комплекс вправ завжди повинен починатися з більш легкого для виконання дітьми і закінчуватися найбільш складним. Якщо необхідно з метою розвитку навичок додати якусь нову вправу, то вона повинна перший раз з'явитися в комплексі в останню чергу, після повторення вже добре відпрацьованих навичок.
Один і той же комплекс може повторюватися до тих пір, доки дитина не навчиться виконувати всі вправи досить добре.
Виконується артикуляційна гімнастика для дошкільнят по-особливому:
- дитина повинна сидіти перед дорослим на жорсткому зручному стільці, так як його спина при цьому повинна бути прямою, а руки і ноги - не напружені;
- обличчя дорослого має бути прямо перед обличчям дитини, в центрі його уваги. Не можна допускати ситуації, коли дитина почне відводити погляд убік;
- бажано, щоб у приміщенні, де проводяться вправи, було настінне дзеркало;
- окремі вправи вимагають того, щоб дитина могла бачити, як вона виконує ті чи інші вправи язиком і губами або спостерігати за іншими дітьми, як вони виконують їх.
Дуже важливо ні в якому разі не загострювати увагу дитини на тому, що вона невірно виконує той чи інший рух.
Тільки хвалити! Але при необхідності - м'яко поправляти невірні рухи за допомогою фраз типу: «трішки не так, а ось як», при цьому потрібно ще раз показати, як саме слід виконати вправу.
Хвалити та підбадьорювати! Дитина повинна повірити в себе! Тільки за цієї умови артикуляційна гімнастика дасть необхідні результати.
2020/2021 н.р.
Робочі будні. Березень-квітень 2021. Переглянути
Відеопривіти для діточок на карантині
Вправа Квітка
Вправа для рук Мию руки
Веселий оркестр
Дихальні вправи. Переглянути
Буквар в мнемотаблицях. Переглянути
Корекційно-розвиткова робота з дітьми із загальним та фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення
у 2019/2020 н.р.:
- розширення словникового запасу
- формування та вдосконалення граматичної будови мовлення
- формування і вдосконалення фонетико-фонематичної системи мовлення та навичок звукового аналізу
- формування та вдосконалення зв’язного мовлення
- пізнавальний розвиток
- розвиток загально звукових функцій та дрібної моторики рук.
Більше фото тут
28 лютого 2019 року вчитель – логопед Ящун Катерина Михайлівна провела майстер – клас для батьків «Розвиваємо мовлення дітей у співпраці».
Мета: спонукати батьків стежити за мовленнєвим розвитком дитини, дбати про розвиток у дитини слухової пам’яті, дрібної моторики і сприймання. Учити батьків корекційних прийомів роботи з дитиною вдома, сприяти формуванню задоволення батьків процесом корекційного розвитку дитини.
Переглянути фото майстер -класу
Зміст корекційно-розвиткової роботи
вчителя-логопеда
• вироблення і вправляння рухів артикуляційних органів
• підготовка артикуляційного укладу до постановки звуків
• визначення послідовністі постановки звуків від характеру мовленнєвих порушень
• робота над розвитком правильного мовного дихання дітей
• постановка звуку (різними прийомами та методами)
• закріплення поставленого звуку у складах
• автоматизація поставлених звуків у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв'язному мовленні
• проводення диференціації звуків
• відпрацювання граматичних форм
Коментарi